Tango y Fútbol

Moram za maraton trenirati?

Leta 2011 je rekreativni tekač na Ljubljanskem maratonu pretekel 42km v času 2uri 49minut 57sekund.

Za dosežen čas je veliko treniral. V enajstih tednih je pretekel 807km. Če bi treniral vsak dan, bi na dan pretekel 10,48km in za tako razdaljo porabil približno 45 minut svojega časa.

Vsak dan 45 minut.

Takole iz rokava lahko natresem, kaj vse se lahko zgodi, da trening odpade. Dež, sneg, mraz, nenapovedani obiski, bolezen….in še bi lahko naštevala. Vendar tekač je vztrajal. Vztrajal v koncentraciji, osredotočenosti in vedenju. Vedenju o svojih zmožnostih in učinkih, ki jih ima redna vadba na telo in počutje. Če ne bi imel tako visoko letečih ciljev, bi lahko čas namenjen teku zmanjšal, učinki pa bi ostali prav tako prijetni.

Telesna aktivnost namreč presnavlja in porablja stresne hormone v krvi, ter povečuje raven antistresnih hormonov. V možganih poveča sproščanje serotonina (hormona, povezanega s srečo) in dopamina (hormona, ki ga povezujejo z motivacijo).

Moram dobre odnose trenirati?

Na enak način v kondicijo spravimo naš partnerski odnos. S koncentracijo, osredotočenostjo in vedenjem.
20 minut na dan.

  • Aktivnega poslušanja našega partnerja.
  • Uporaba JAZ stavkov, namesto TI stavkov.
  • Negovanje naklonjenosti in občudovanja.
  • Učenje empatije drug do drugega.
  • Grajenje zavesti »midva proti ostalim«.
  • Premagovanja neprijetnih tem, ki nam povzročajo slabe občutke.

Zakaj?

Na dolgi rok telesna aktivnost ne pomaga pri blaženju slabega počutja, ki izhaja iz emocionalnih reakcij ob za nas neugodnih situacijah – naj bo to srdit prepir ali pa molčeča stena, ki nam ne daje možnosti pogovora. Čustva, ki jih občutimo – jeza, žalost, prezir, sovraštvo, užaljenost, tesnoba, sram, strah, krivda, občutje osamljenosti in mogoče celo depresivnost, vplivajo na procese, ki se prav zaradi njih odvijejo v našem telesu. Ne malokrat se pojavijo bolezenski znaki, ko stresne situacije predolgo trajajo, so časovno zgoščene, ali zelo močne.
70 do 80 odstotkov vseh obiskov bolnikov pri zdravniku je zaradi bolezni, ki so povezanes stresom.

Naučimo se zdravo prepirati.