Pelikani

Charles Darwin – pravi seksualni guru?

Darwinovo delo The Descent of Man, and Selection in Relation to Sex (1871), ki preučuje en aspekt človeške evolucije, zna biti zanimivo za »iskalke«, »nabiralke«, »zalezovalke« in podobne »–ke« potencialnih partnerjev.

SEKSUALNA SELEKCIJA PO DARWINU

Ko pomislimo na Darwina, se večina spomni na »obstanek najsposobnejših«, oziroma na naravno selekcijo. Darwinova teorija o seksualni selekciji pa je del tega, kar lahko poimenujem »reprodukcija najsposobnejših«.

Darwin namreč zapiše: »… seksualna izbira partnerjev ni odvisna od boja za obstanek, temveč od boja dveh samcev za osvojitev samice, rezultat ni smrt šibkejšega samca, temveč malo ali nič potomcev.« in še: »… ko imajo moški in ženski predstavniki katere koli živalske vrste iste navade … vendar se razlikujejo po strukturi, barvi, okrasju, so take razlike predvsem posledica seksualne selekcije.«

Najenostavneje rečeno –  naravna selekcija je sposobnost prilagoditve, seksualna selekcija pa iskanje partnerja. JUHEEEJ. Seksualna selekcija je pravzaprav osnovni element, je ključ do uspeha skoraj vsakega živega bitja. Je bistvena za preživetje in za prenos genov na kasnejše generacije. Z drugimi besedami: lahko si najhitrejši antilopin samec daleč naokoli, vendar če ne najdeš ženke, boš iz evolucijskega pogleda, ostal neopazen.

DOBRA IN SLABA NOVICA

Najprej dobra novica: ste fantastičen uspeh evolucije, rezultat neprekinjene verige na tisoče prednikov. Le ti  niso uspeli le preživeti, temveč  so uspeli pritegniti seksualne partnerje in z njimi uspešno vzgojiti otroke. Kapo dol in vsa čast! In še slaba novica: obkroženi ste z ljudmi, ki so prav tako uspeh evolucije, enako fantastični kot vi. Lahko se še tako dobro prilagodimo okolju in situacijam, naša konkurenca – sozemljani , ki jih je vsak dan več in več, se enako odlično prilagajajo.

RESNICA POGOSTO RAZOČARA

Iskanje partnerja – ves naš napor, da bi našli življenjskega sopotnika s katerim bomo vzgojili potomce – ni samo na pogled težko opravilo, temveč je ZARES TEŽKO. Zakaj? Ker smo pomešali jabolka in hruške. Čas in denar porabljamo za stvari, ki so v današnjih časih, v modernih kulturah, gonilo razvoja, ne pa tudi odnosov. Naša kultura je zasnovana na apetitu po kupovanju, na ideji o obojestransko koristni izmenjavi.

Človek je danes srečen, če se zabava. Zabava je zadovoljstvo, ki ga dajeta trošenje in kopičenje blaga, razgledov, hrane, pijač, cigaret, ljudi, predavanj, knjig, filmov. Svet je en sam velik objekt našega teka; veliko jabolko, velika steklenica, velika dojka: mi pa sesamo, kar naprej pričakujemo, upamo – in smo vedno znova razočarani.

KAJ PONUJAŠ V ZAMENO?/ KAJ LAHKO POČNEM S TABO?

Vse postaja predmet menjave in potrošnje; tako duhovne kot materialne dobrine. On ali ona opazujeta ljudi na podoben način. Za moškega je  privlačno dekle enako kot za žensko privlačen moški – nagrada, ki jo iščeta.

»Privlačen« večinoma pomeni popoln paket lastnosti, ki so trenutno popularne in iskane na tržišču osebnosti, odvisno od uveljavljenih modnih smernic določenega obdobja. V dvajsetih letih je bilo popularno izzivalno dekle, ki kadi in pije, danes se bolj zahteva privrženost družini in domu. Podobno je v časih moral biti moški agresiven in ambiciozen, danes naj bi bil družaben, toleranten.

ZAHTEVNEJŠI POTROŠNIKI SO ZAHTEVNEJŠI ISKALCI

Se spomnite najbolj gledanega ameriškega TV sitcoma iz 50ih let?

Se vam zdijo dialogi suhoparni, kratk, odsekani? Liki, ki nastopajo pa plitki in enodimenzionalni? Scene smešno enostavne?

Z razvojem tehnologije, pretakanjem znanja ste  postali zahtevnejši gledalci,  kakor pa so to bile generacije pred vami. » In niste edini«. Tudi vaši sozemljani so postali zahtevnejši gledalci in vaše večje razumevanje ni neka evolucijska prednost. Vam le pomaga, da držite korak z drugimi.

Isti scenarij žal velja za iskanje partnerja. Ves vaš napor, da dobro zgledate, da ste privlačni,  da razvijate zanimivo osebnost, da povečujete in izboljšujete svoje potenciale vam pomaga le, da obdržite svoj prostor pod soncem in nič več. Zato se vam iskanje partnerja zdi težko opravilo.

Če bi lahko ponudila le en nasvet glede partnerstva in potrošništva bi vam rekla, da porabite manj časa za povečevanje »izbora« in več časa namenite tistemu kar že imate.